مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای خدمات‌رسانی به زائران در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در آماده‌باش کامل قرارگرفت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره از به کارگیری 5 هزار دستگاه اتوبوس،  کاهش سر فاصله حرکت قطارها و همچنین خدمات رسانی 450 دستگاه تاکسی سخن گفت. وی پیش‌بینی کرد که اکثر جابه‌جایی زائران در روز 14 خرداد با وسایل حمل‌ونقل عمومی صورت گیرد.

تشکری هاشمی اظهار کرد: در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اتوبوس‌ها نسبت به جابه‌جایی زائران از میادین اصلی شهر، مساجد و... به حرم مطهر امام خمینی (ره) اقدام خواهند کرد که در برگشت نیز زائران می‌توانند به‌وسیله همین اتوبوس‌ها به مبدأ بازگردند.

تشکری هاشمی با توجه به اینکه زائران در هنگام رفت به مرور به سمت حرم مطهر امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند اما پس از اتمام مراسم تقریبا تمام زائران همزمان قصد بازگشت خواهند داشت، اظهار داشت: حدود هزار و 500 دستگاه اتوبوس‌ در پارکینگ‌های حرم مطهر امام خمینی(ره) دپو خواهند شد تا در هنگام برگشت، زائران با مشکل مواجه نشوند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: همچنین متروی تهران از ساعت 6 صبح روز چهاردهم خرداد با صد در صد ظرفیت به سمت حرم مطهر خدمات‌رسانی خواهد کرد. در ضمن تلاش می‌کنیم با استفاده از ناوگان خط 2 مترو، سر فاصله حرکت قطارها را حداکثر به 3 دقیقه برسانیم.وی تصریح کرد: متروی تهران در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به‌صورت رایگان به زائران خدمات‌رسانی خواهد کرد.

تشکری هاشمی همچنین در مورد نحوه خدمات‌رسانی تاکسی‌ها به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: 450 دستگاه تاکسی نیز در روز برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) به زائران خدمات‌رسانی و زائران را از محدوده‌های اطراف مانند پل شهید صنیع‌خوانی و پل شهید کاظمی به حرم مطهر امام خمینی(ره) منتقل خواهند کرد.

وی افزود: همچنین این تاکسی‌ها در اختیار ستاد گمشدگان خواهند بود تا درصورت نیاز، افردی را که گم می‌شوند، به مقصدشان برسانند.معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:  با توجه به حجم انبوه اتوبوس‌های زائران که از سراسر کشور به تهران می‌آیند و همچنین خدمات‌رسانی حدود 5 هزار اتوبوس در سطح شهر به زائران، 

فضای بسیار محدودی برای تردد خودروهای شخصی در این مسیر وجود خواهد داشت و تاکید می‌شود تا زائران حتی‌المقدور با وسایل نقلیه عمومی خود را به حرم مطهر امام خمینی(ره) برسانند.

وی خاطرنشان کرد: نصب نقشه و راهنمای پارکینگ‌ها،  نصب علائم ترافیکی، خط‌کشی مورد نیاز در مسیرهای منتهی به حرم مطهر،  خط کشی برای صفوف نمازگزاران و... از دیگر اقداماتی است که در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

کد خبر 108734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز